Zo val jij online op met je bedrijf!

Door Frederik

Het is een veel voorkomende vraag van ondernemers: hoe val ik online op? Veel grote bedrijven hebben het marketingbudget om mensen fulltime hiermee bezig te laten zijn. De kleinere bedrijven hebben dit echter niet. Je hoeft niet te schreeuwen of enorme budgetten te hebben om op te vallen en dat laat ik je in dit artikel zien.

Met een 2d animatie video

Wanneer je product of dienst enige toelichting nodig heeft, zou je een 2d animatie video kunnen laten maken. Hiermee ben je in staat om in minder dan 60 seconde jouw product of dienst volledig toe te lichten. Vaak is dit een stuk sneller nog dan een lap tekst en daarnaast kun je deze animatie overal online delen. Dit gaat er zeker voor zorgen dat jij online gaat opvallen.

Stel doelen

Het is belangrijk om te beginnen met duidelijke doelen stellen, want het is niet verstandig om te beginnen zonder duidelijk doel voor ogen. Wanneer je geen duidelijk doel hebt en er geen samenhang is tussen alle content is het echt verspilde moeite. Wanneer je jouw doelen helder hebt, dan kun je naar de volgende stap: waar is mijn doelgroep?

Waar is mijn doelgroep?

Als ondernemer heb je veel informatie over jouw klanten en deze kennis is onmisbaar bij het uitwerken van een goede marketingcampagne. Door de kennis en data te combineren met de profielschetsen van de verschillende online media kanalen kun je precies afleiden waar jouw doelgroep zich bevind. Daarnaast zou je ook simpelweg kunnen vragen aan jouw klanten waar zij het meest online vindbaar zijn.

Maak een content-planning

Als je doelen helder zijn en je weet waar je jouw doelgroep kunt vinden, is het verstandig om een planning te gaan maken. Om te zorgen voor samenhang en consistentie op het internet is het handig om er structuur in aan te brengen. In een content-planning zet je precies wat en wanneer en waar je content gaat delen!